Je bestaat als redactiebureau 20 jaar. Wat doe je dan, logischerwijs? Dan inviteer je al je klanten, relaties, leveranciers en (oud-)medewerkers voor een …Pingpongborrel. Dus prik je een datum en ga je mensen uitnodigen, pingpongtafels regelen, eten laten maken, drank inkopen. En daarna houd je de veertiendaagse weersverwachting angstvallig in de gaten...

Bloedstollende driesetter

De wedstrijd zelf? Volgens de regels van de etiquette bereikte ondergetekende wel de finale, maar liet hij daar de eer aan een gewaardeerde klant. Marnix Hoogerwerf (Rendement Uitgeverij), tot de tanden gewapend en in sporttenue gestoken, ging er in een bloedstollende driesetter met de hoofdprijs vandoor: 20 uur redactionele dienstverlening. De medewerkers van R&Z hadden vooraf aangegeven dat, mocht een van hen de hoofdprijs pakken, deze voor een goed doel ingezet zou worden. Marnix Hoogerwerf besloot het aantal van 20 uren redactionele dienstverlening na winst te verdubbelen. Het betekent dat Rendement Uitgeverij en Ravestein & Zwart het komende jaar samen 40 redactionele uren inzetten voor een maatschappelijk verantwoord project. Wordt vervolgd!

Minitafels

Het toernooi vond plaats onder auspiciën van de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB). Deze bond wil de sport graag promoten onder bedrijven. Ingrid Koppelman fungeerde tijdens de Pingpongborrel namens de NTTB als strenge, doch rechtvaardige scheidsrechter. Ze had voor de gelegenheid ook i-PONG tafeltjes meegenomen. Deze minitafeltjes, ideaal voor kantoortuin of bedrijfskantine, waren een doorslaand succes. Na afloop konden direct al de eerste bestellingen genoteerd worden!

Borrel

En de borrel? Die ging ook na het sportieve deel nog wel even door. Denk aan een zwoele nazomeravond in een Nijmeegse stadstuin. Zijn gelukkig geen haarscherpe beelden van :)

 

 

 

 

 

 

Deze blogpost is geschreven door René Ravestein. Hij ondersteunt organisaties met strategische teksten zoals vision papers, position papers en corporate brochures. Ook adviseert hij bedrijven over hun contentstrategie. Houdt van verdieping, maar ook van versnelling. Jaagt daarom met regelmaat nieuwe initiatieven aan. Warm pleitbezorger van optimale redactionele communicatie waarbij inhoud, vorm en middelen elkaar versterken. Als je hem 's nachts wakker maakt, mompelt hij: 'Onze woorden brengen je verder.'