Een lezing, een paper, een magazine of een blog. Prima middelen om inhoudelijk de toon te zetten. Maar in sommige gevallen is een uitgeefconstructie de beste oplossing. Bij een boekuitgave kan een expert over een langere periode een zo groot mogelijk publiek bereiken. Andere pluspunten zijn extra PR, online vindbaarheid en commerciële kansen - als het boek goed verkoopt.

Van eindredactie tot ghostwriting

Bij boekuitgaven zorgen R&Z-redacteuren voor de coaching van auteurs en voor eindredactie. Soms neemt R&Z ook delen van de tekstproductie op zich. Deze ghostwriting gebeurt op basis van interviews, eventueel gecombineerd met desk research.

Productie, PR en verkoop 

In 2008 is VOC Uitgevers opgericht. Dit 'uitgeefzusje' heeft een webshop en zorgt voor de productie, PR en verkoop van boeken. De uitgaven zijn ook verkrijgbaar via kanalen als Centraal Boekhuis, Bol.com en Amazon. Inmiddels zijn ruim dertig boeken verschenen zoals:
Als goede mensen slechte dingen doen (David De Cremer) over de financiële crisis.
- Een typisch Nederlands beroep (Monique Klompé et al.) over honderd jaar arbeidsdeskundigheid.
- Uitvoeren naar vermogen (Menno Fenger) over allianties in de sociale werkvoorziening.
De culturele stad (Cor Wijn) over lokaal cultuurbeleid.

Meer weten? Neem een kijkje op de website van VOC Uitgevers.