De ruim 5.000 medewerkers van Brocacef Groep zijn dagelijks bezig de farmaceutische zorg zo slim, persoonlijk en toegankelijk mogelijk te maken. Het bedrijf telt meerdere bedrijfsonderdelen waarvan enkele tot voor kort eigen websites met een eigen look & feel in de lucht hielden. Ook paste de Brocacef corporate website niet bij het marktleiderschap dat Brocacef wil uitstralen.
Mooie monsterklus
Brocacef bouwde daarom aan één nieuwe corporate site, waarop de oplossingen, producten en diensten van Brocacef Groep beschreven zijn vanuit het perspectief en de centrale thema’s van de doelgroepen (outside-in). Daarnaast blijven de verschillende bedrijfsonderdelen apart vertegenwoordigd op de Brocacef-website. R&Z mocht zich zes maanden lang storten op alle teksten. Een mooie monsterklus die het beste in ons boven bracht. Het beste als het gaat om contentmanagement, maar ook het beste als het gaat om het schrijven in de taal en de toon van Brocacef.
Basis: contenteigenaren, solide Schrijfwijzer
In nauwe samenwerking met de contenteigenaren van Brocacef en met gebruik van standaard contentontwikkeltemplates, heeft R&Z een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van alle teksten, de borging van de huisstijl en de ontwikkeling van een schrijfwijzer voor online content. Een uitdaging die we in goede relatie met de opdrachtgever, de websiteontwikkelaar en de strategische adviseurs van Zandbeek zijn aangegaan. En waar we trots op zijn. Het resultaat staat sinds begin januari 2018 online.