CGI Samen – member magazine

Meeslepende verhalen van collega’s, wetenswaardige ontwikkelingen binnen én buiten de organisatie en best practices; medewerkers van CGI vinden het allemaal terug in het member magazine ‘CGI Samen’! In 2020 is het magazine in een splinternieuw jasje gestoken na een flinke restyling. Na een intensief productieproces en veel hard werken mag het resultaat er zijn: het is een mooie uitgave geworden!

Restyling: conceptontwikkeling, formats en inhoud

Samen met onder andere CGI Nederland en Axioma Communicatie gingen onze contentmakers aan de slag met de restyling: brainstormen, conceptontwikkeling en veel redactieoverleg. We dachten mee over het format van het magazine – rubrieken, vormgeving, fotografie, etc. – én over de inhoud. Een fijne samenwerking, waar iedereen goede ideeën inbracht om tot een krachtige restyling te komen.

Januari-editie

In januari was het zover: de eerste editie van CGI Samen ná de restyling werd uitgebracht. Wij spraken hiervoor veel medewerkers van CGI, luisterden naar hun inspirerende verhalen en maakten hier vervolgens vlotte, meeslepende artikelen van. Ook dachten we gedurende het hele productieproces mee over de inhoud, verbeteringen die on the fly gemaakt konden worden en over de vormgeving – die Axioma Communicatie op prachtige wijze heeft verzorgd.

Benieuwd naar het eindresultaat? Neem een kijkje onderaan de pagina!

Waarom interne magazines?

Een intern (digitaal) magazine is een middel dat enorm flexibel ingezet kan worden, bijvoorbeeld om:

  • De organisatiecultuur te versterken of vernieuwen
  • Werksfeer en collegialiteit te versterken
  • Draagvlak te creëren binnen de organisatie voor een project, campagne of verandering
  • Medewerkers te ondersteunen en motiveren bij interne (proces)veranderingen

Je kunt met een magazine inspireren en verbinden door storytelling te gebruiken. Je kunt tegelijkertijd ook kennis en veranderingen begrijpelijk maken met informatieve en/of instructieve inhoud. Het middel leent zich ook voor meer creatieve uitwerkingen. Zo kun je bij een kennisgericht magazine gebruik maken van infographics, factsheets of (als het een digitaal magazine is) van uitleganimaties of -videos. En dat kun je allemaal bundelen in een mooie, handzame uitgave (zoals CGI Samen) of in een interactief digitaal magazine.


Ook interesse in een magazine?

Neem contact met ons op of stuur een mail naar Herman of Olaf, die ook aan dit member magazine voor CGI hebben gewerkt. Dan denken we graag met je mee!

CGI Samen 1 CGI Samen 2 CGI Samen 3